مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 16:542019-10-13فرهنگي

سینماهای آذریایجان غربی وضعیت مناسبی ندارند/احداث پردیس سینمایی


رییس حوزه هنری آذربایجان غربی از وضعیت نامطلوب و تعطیلی تمام سینماهای شهرستانهای استان گلایه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احد هوشمند قره باغ عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت سینماهای استان اظهارداشت: از 19 سینمای استان 13 سینما تحت مالکیت حوزه هنری است که تنها سه سینما به صورت نیمه فعال در استان دایر است و مابقی تعطیل شده اند.

وی فرسودگی ساختمان و قدمت بالا، نبود فیلم پرمخاطب و غفلت مسئولان را از مهمترین دلایل تعطیلی سینماهای استان عنوان کرد و گفت: در سالجاری توجه به صنعت سینما در استان بیشتر شده و قرار است نخستین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در سینما آزادی ارومیه احداث شود.

هوشمند با بیان اینکه این پردیس سینمایی به دستگاه های روز و منبع نور لیزری مجهز خواهد بود عنوان کرد: تا پایان اردیهشت ماه سال آینده پیش بینی می شود این پردیس سینمایی به بهره برداری برسد.

رییس حوزه هنری با بیان اینکه این پردیس با ظرفیت 900 صندلی در شش سالن آماده بهره برداری قرار می گیرد افزود: هم اکنون در استان دو هزار و 100 صندلی سینما داریم که 61 هزار بلیت طی نیمه نخست امسال به فروش رفته است.

هوشمند همچنین از مرمت سه سینمای استان نیز خبر داد و افزود: مرمت سینما ایران از سه هفته قبل آغاز شده است و با 50 درصد پیشرفت فیزیکی، حداکثر تا 2 ماه آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینماهای آذریایجان غربی وضعیت مناسبی ندارند/احداث پردیس سینمایی

سینماهای آذریایجان غربی وضعیت مناسبی ندارند/احداث پردیس سینمایی