مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مهر 1398 ساعت 12:582019-09-24بين الملل

تشکر پمپئو از تروییکای اروپا به دلیل اتهام زنی به ایران


وزیر امورخارجه آمریکا از همراهی تروییکای اروپا با ادعاهای بی اساس واشنگتن مبنی بر نقش ایران در حمله به تاسیسات آرامکو قدردانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ساعاتی پس از آنکه انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای مشترک مدعی شدند که ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است، وزیر امورخارجه آمریکا طی پیامی در حساب کاربری خود در توییتر از این کشورها تشکر کرد.

مایک پمپئو نوشت: آمریکا از دوستان نزدیک خود ، یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان به دلیل صحبت های شفاف شان درباره مسئولیت ایران در اقدام جنگی علیه عربستان و تاثیر آن بر منطقه و جهان تشکر می کند.

تروییکای اروپا شب گذشته در بیانیه ای مشترک ادعاهای مقامات آمریکایی و سعودی علیه کشورمان را تکرار کرد و مدعی شد که ایران مسئول حمله به آرامکو است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابتدای هفته گذشته تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی ترین نقطه عربستان هدف یک حمله پهپادی قرار گرفت که گفته می شود، در اثر آن نیمی از تولید نفت ریاض متوقف شده است.

انصارالله یمن پس از وقوع این حمله به طور رسمی مسئولیت آن را بر عهده گرفت اما مقامات سعودی و آمریکایی همان ابتدا تلاش کردند ایران را مقصر بدانند و مدعی اند که جمهوری اسلامی عامل حمله بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکر پمپئو از تروییکای اروپا به دلیل اتهام زنی به ایران

تشکر پمپئو از تروییکای اروپا به دلیل اتهام زنی به ایران