مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مهر 1398 ساعت 12:382019-09-24سياسي

شفافیت نباید برای هیچ کس استثنا داشته باشد


عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: زمانی شفافیت می تواند موثر باشد که عمومیت، شمول و گستردگی داشته باشد و کسی نتواند از دایره نظارت و شفافیت مستثنی شود و بیرون قرار گیرد.

- محمدصادق جوادی حصار در گفت وگو با ایسنا، در خصوص شفاف سازی آرای نمایندگان، اظهار کرد: شفافیت در رفتار اجتماعی، سیاسی و در حوزه مدنی، جزو لاینفک زندگی جمعی و اجتماعی به ویژه در حوزه هایی است که نتیجه رفتار شخص به مردم و جامعه بر می گردد.

وی افزود: تردیدی وجود ندارد که باید شفافیتی در گفت وگوها و کنش های اجتماعی و سیاسی افراد صورت بگیرد، جز آن مواردی که به حوزه شخصی فرد بر می گردد، یعنی در حوزه اجتماعی تفسیر نمی شود.

جوادی حصار ادامه داد: اگر یک قانون گذار یا مجری قانونی، مدیرکل و استاندار یک استان یا نماینده وزیر، خود وزیر و یا یکی از نماینده های مجلس به عنوان رییس کمیسیون به مدیرعامل شرکت زیرمجموعه یک وزارتخانه زنگ می زند و ما از او بپرسیم که چه گفته و او پاسخ دهد که به خودش ربط دارد، تخلف محسوب می شود زیرا بحث شخصی نیست، بلکه بحث عمومی است.

اگر به صورت شخصی مطالبه می کند، به حوزه اعمال نفوذ و نظر بر می گردد یا به رانت و تخلف منجر خواهد شد، بنابراین جامعه باید بداند چرا این کار را انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت نباید برای هیچ کس استثنا داشته باشد

شفافیت نباید برای هیچ کس استثنا داشته باشد