مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مهر 1398 ساعت 11:582019-09-24اجتماعي

معرفی چند غار استان سیستان و بلوچستان


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با اشاره به نامگذاری دوم مهرماه به نام روز غارپاک و شعار امسال این روز تحت عنوان غار پاک، - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با اشاره به نامگذاری "دوم مهرماه " به نام روز غارپاک و شعار امسال این روز تحت عنوان غار پاک، آب پاک و اکوسیستم پایداربرای فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی های عمومی در خصوص حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و لزوم حفاظت از غارها و برنامه ریزی برای مدیریت صحیح آن ها، برنامه هایی متنوعی در سراسر استان انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- وحید پورمردان افزود: غارها در ارتباط با سایر عوامل محیطی نقش بسزایی در پایداری محیط داشته و به عنوان زیستگاه های مهم وحساس نقش موثری در تنوع زیستی ایفا می کنند.

به همین منظور برنامه سرکشی و پاکسازی غارهای سطح استان با حضور محیط بانان انجام شد.

از جمله این برنامه ها پاکسازی غارهای منطقه بزمان به مناسب روزغار پاک بود که یگان حفاظت محیط زیست ایرانشهر اقدام به پاکسازی غارهای موجود در منطقه شامل غار گربودار، غار کرمانچی، غار سرابوک، غار هودیان و غار میوه ایی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه غارهای شاخص استان را معرفی کرد؛ غارگربودار در ارتفاعات شرق بزمان و با فاصله 12 کیلومتری از شهر بزمان و یک کیلومتری آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی چند غار استان سیستان و بلوچستان

معرفی چند غار استان سیستان و بلوچستان