مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مهر 1398 ساعت 10:432019-09-23اقتصادي

علت افزایش 200 درصدی قیمت کیف و کفش چیست؟


هر چند که صادرات برخی کالاها به عنوان عامل اصلی کاهش عرضه و افزایش قیمت آنها در بازار داخلی مطرح می شود اما رییس اتحادیه کیف و کفش یزد صادرات را عامل افزایش 200 درصدی قیمت ها در این حوزه نمی داند و معتقد است که مالیات های زنجیره ای، - رقابت برندهای داخلی و نبود نظارت کافی بر حوزه تولید و عرضه در این رابطه موثر بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا – منطقه یزد، قیمت کیف و کفش در آستانه بازگشایی مدارس به دو برابر سال گذشته رسید یعنی رشدی 200 درصدی داشت، این در حالی است که عمده مواد اولیه این صنعت نیز از داخل کشور تامین می شود و تحریم ها عملاً نباید آنچنان تاثیری در این بخش داشته باشد.

البته برخی معتقد هستند که صادرات در این بخش منجر به کاهش عرضه در بازار داخلی و رشد قیمت ها شده و برخی نیز افزایش هزینه های تولید را دلیل گرانی این اقلام در بازار امسال عنوان می کنند.

با این حال رییس اتحادیه کیف و کفش یزد دلایل دیگری مانند مالیات های زنجیره ای که به ازای تولید هر جفت کفش 15 تولیدکننده را در چرخه ی تولید آن موظف به پرداخت مالیات می کند و همینطور رقابت برندهای داخلی را عوامل اصلی افزایش قیمت کیف و کفش در بازار امسال بیان می کند.

محمدحسن مسلم یزدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، با اشاره به افزایش بیش از دو برابری قیمت های کیف و کفش در بازار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت افزایش 200 درصدی قیمت کیف و کفش چیست؟

علت افزایش 200 درصدی قیمت کیف و کفش چیست؟