مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 23:082019-09-22پزشكي

کم خونی مادر در دوران بارداری و احتمال ابتلا به اوتیسم و بیش فعالی در کودکان


نتایج تحقیقات نشان داد، کم خونی در دوران بارداری با ابتلا به اوتیسم و بیش فعالی در کودکان مرتبط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از هلث دی، محققان سوئدی نشان دادند، زنانی که در اوایل بارداری از کم خونی رنج می برند، در معرض خطر داشتن کودکی مبتلا به بیماری اوتیسم، اختلال کم توجهی- بیش فعالی(ADHD) و کم توانی ذهنی هستند.

رنه گاردنر، سرپرست این تحقیق اظهار کرد: این مطالعه نمی تواند علت و معلول را اثبات کند، اما نشان می دهد کم خونی در اوایل بارداری ممکن است با کمبود شدید و طولانی تغذیه برای جنین در ارتباط باشد.

بخش های مختلفی از مغز و سیستم عصبی در دوران بارداری طی زمان های مختلفی ایجاد می شوند، بنابراین قرار گرفتن در معرض کم خونی ممکن است در رشد بخش های متفاوت تاثیرگذار باشد.

کارشناسان گفتند: حدود 15 تا 20 درصد از زنان باردار از کم خونی فقر آهن رنج می برند و اکثر کم خونی ها در اواخر بارداری تشخیص داده می شود که در این زمان جنین آهن بیشتری از بدن مادر برای رشد استفاده می کند.

در این مطالعه، محققان اطلاعات مرتبط با حدود 300 هزار مادر و بیش از 500 هزار کودک متولد شده در سوئد را در بین سال های 1987 تا 2010 جمع آوری کردند.

در میان آنها، تقریبا 6 درصد از مادران، کم خونی داشتند و تنها 5 درصد ازاین بیماری در اوایل بارداری و قبل از هفته سی و یکم بارداری تشخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم خونی مادر در دوران بارداری و احتمال ابتلا به اوتیسم و بیش فعالی در کودکان

کم خونی مادر در دوران بارداری و احتمال ابتلا به اوتیسم و بیش فعالی در کودکان