مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 شهریور 1398 ساعت 11:232019-09-21پزشكي

تولید مازاد بر نیاز متادون در کشور / لزوم هولوگرام دار شدن این داروها


رییس انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن تاکید بر لزوم مبارزه جدی با نشت و توزیع غیرقانونی متادون در بازار، هولوگرام دار شدن این داروها را از وزارت بهداشت خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عباس کامیابی - رییس انجمن پزشکان عمومی در پنجمین نشست از سلسله نشست های موضوعی انجمن پزشکان عمومی ایران با عنوان مراکز درمان اعتیاد: جدال بقا، چالش ارتقا و همزمان با شانزدهمین برنامه جامع علمی فصلی این انجمن، ضمن بیان آماری از وضعیت اعتیاد در کشور، عملکرد بیش از 7000 پزشک شاغل در مراکز درمان اعتیاد را با توجه به اهداف تعیین شده، موفق دانست و با اشاره به برگزاری نشست 15 سال با متادون در تیرماه گذشته و بیانیه ها و مصاحبه های چند ماه گذشته انجمن، بر حمایت کامل انجمن پزشکان عمومی از درمانگران فعال در این حوزه تاکید کرد.

کامیابی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات منتشر شده میزان تولید داروی متادون در کشور دو برابر مصرف مراکز درمان بوده است، از آنچه که تعلل وزارت بهداشت در هولوگرام دار کردن و امکان ردیابی این دارو خواند، انتقاد کرد و خواستار مبارزه جدی با نشت و توزیع غیرقانونی آن شد.

وی با اشاره به این که تجربیات مشابه و نظرات کارشناسان درمان اعتیاد نشان می دهد واگذاری توزیع داروهای مخدر به داروخانه ها احتمال نشت آن را بیشتر خواهد کرد، بر مخالفت ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید مازاد بر نیاز متادون در کشور / لزوم هولوگرام دار شدن این داروها

تولید مازاد بر نیاز متادون در کشور / لزوم هولوگرام دار شدن این داروها