مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 شهریور 1398 ساعت 02:482019-09-19اقتصادي

قیمت سنگ آهن با عرضه در بورس کالا آزاد شود


به اعتقاد عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در تمام زنجیره فولاد از جمله سنگ آهن باید شاهد آزادسازی قیمت ها باشیم؛ به طوریکه قیمت ها بر مبنای عرضه و تقاضا که مکانیزم اصلی بورس کالا است، - تعیین شود.

محمد کشانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی وضعیت صنعت فولاد کشور در بالادست و پایین دست بیانگر این است که روند توسعه صنعت مطابق برنامه طراحی شده برای افق 1404 در حال پیشروی و تولید فولاد نیز رو به رشد است؛ اما توازن در حلقه ها رعایت نمی شود.

در حال حاضر تولیدکنندگان فولاد با کمبود کنسانتره روبه رو هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم مازاد تولید فولاد در کشور، همچنان برخی صنایع پایین دستی نسبت به تامین نشدن نیازشان گلایه دارند؟ گفت: در صورت تولید 27 میلیون تن فولاد برای سال 1398 که محقق شدن آن حتمی است، بیش از 13 میلیون تن مازاد مصرف داخل خواهیم داشت؛ زیرا کل مصرف ظاهری فولاد کشور کمتر از 15 میلیون تن بوده و در نتیجه نیازمند صادرات هستیم و اندیشیدن به آن امری ضروری و لازم است.

کشانی افزود: در همین زمینه باید توان صادراتی کشور افزایش یابد اما موضوع امروز در صنعت فولاد که موجب نارضایتی در صنایع پایین دستی شده، به کمبود مواد اولیه مرتبط نیست بلکه به دلیل عدم مدیریت توزیع و دخالت های بی مورد و صدور بخشنامه های ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت سنگ آهن با عرضه در بورس کالا آزاد شود

قیمت سنگ آهن با عرضه در بورس کالا آزاد شود