مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 شهریور 1398 ساعت 14:132019-09-19سياسي

تاکید بر خودکفایی در تولید گندم اشتباه است


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه تاکید بر طرح خودکفایی تولید گندم نیز یک اشتباه تاریخی در دهه 70 بود، گفت: آن زمان که مسئولیت وزارت  کشاورزی را داشتم بر این سیاست تاکید می شد اما این یک اشتباه تاریخی بود و تداوم همین روند .

- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه تاکید بر طرح خودکفایی تولید گندم نیز یک اشتباه تاریخی در دهه 70 بود، گفت: آن زمان که مسئولیت وزارت  کشاورزی را داشتم بر این سیاست تاکید می شد اما این یک اشتباه تاریخی بود و تداوم همین روند در دهه های بعد می توانست به کلی منابع آب را در کشور نابود کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا منطقه فارس، عیسی کلانتری پنج شنبه 28 شهریور در آیین تودیع و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست فارس، گفت: زمانی که سیاست خودکفایی گندم را در مجلس تغییر دادیم مورد مواخذه برخی نمایندگان قرار گرفتیم که محیط زیست باید حافظ منافع مردم و حافظ منابع کشور باشد.

وی افزود: بر اساس الگوهای توسعه، 17 درصد از منابع ملی و اراضی کشور باید برای نسل های بعد کاملا دست نخورده بماند، این اراضی نباید صرف توسعه کشاورزی و حتی جنگل کاری شود، چرا که نسل های 50 و 100 سال بعد این حق را دارند که از منابع کشور استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر خودکفایی در تولید گندم اشتباه است

تاکید بر خودکفایی در تولید گندم اشتباه است