مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 17:182019-09-18پزشكي

درمان سریع و موثر مبتلایان به سرطان ریه با کمک بینی الکترونیکی


پژوهشگران اروپایی باور دارند که بینی الکترونیکی می تواند تنفس بیماران مبتلا به سرطان ریه را تحلیل کند تا واکنش آنها نسبت به ایمنی درمانی بررسی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهش جدید سازمان سرطان اروپا (ESMO) نشان می دهد که بینی الکترونیکی می تواند مواد شیمیایی موجود در نفس بیماران مبتلا به سرطان ریه را با 85 درصد دقت شناسایی کند تا پزشکان بدانند که کدام یک از بیماران به درمان واکنش مثبت و کدام یک واکنش منفی خواهند داشت.

نتایج پژوهش، حاکی از این هستند که بینی الکترونیکی در انتخاب بیمارانی که نسبت به شیمی درمانی واکنش نشان می دهند، حتی نسبت به فرآیند بافت شیمی ایمنی (IHC) هم دقیق تر عمل می کند.

بافت شیمی ایمنی، فرآیندی است که نمونه های بافت را آزمایش می کند تا وجود پروتیینی موسوم به لیگاند 1 مرگ برنامه ریزی شده (PD-L1) مشخص شود اما این فرآیند معمولا تهاجمی است و به زمان زیادی نیاز دارد.

پروفسور مایکل ون دن هوول (Michel van den Heuvel)، استاد مرکز پزشکی دانشگاه رادبود (RU) هلند و سرپرست این پژوهش گفت: ایمنی درمانی، تا حد قابل توجهی به بهبود روش های درمان سرطان ریه منجر شده اما این روش فقط در تعداد کمی از بیماران موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان سریع و موثر مبتلایان به سرطان ریه با کمک بینی الکترونیکی

درمان سریع و موثر مبتلایان به سرطان ریه با کمک بینی الکترونیکی