مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 16:482019-09-18دانش

نیازمند مرجعیت اطلاعات و آمار در کشور هستیم


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما نیازمند مرجعیت اطلاعات و آمار در کشور هستیم.

همان طور که مرکز آمار ایران مرجع اطلاعات پایه در کشور است و مرجع برخی اطلاعات دیگر از قبیل تولد و مرگ ومیر و ازدواج و طلاق سازمان ثبت احوال کشور است، - شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بایستی مرجعیت لازم را در مطالعات علم و فناوری و فرهنگ کشور داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شبکه سنجش فرهنگی ضمن عرض تسلیت و تعزیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خاطرنشان کرد: در درجه اول فلسفه مطالعات اجتماعی فهم و اثرگذاری اجتماعی است و اینکه صرفاً نتایج مطالعه ای منتشر شود که در قفسه های سازمان باقی بماند، هدف تحقیق را تأمین نمی کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نیازهای مردمی در مطالعات اجتماعی افزود: جمهوری اسلامی دارای دو رکن اساسی است که رکن اول آن همان اسلامیت نظام و به معنای توجه به ارزش ها و جهان بینی های اسلامی است و رکن دوم آن جمهوریت است که به معنای توجه بر مردم و تمرکز بر روی تحقق خواسته های مردمی و تأمین عدالت اجتماعی نسبت به مردم است.

در مطالعات اجتماعی باید به هر دو جنبه جمهوریت و اسلامیت توجه کنیم دکتر عاملی خاطرنشان کرد: در مطالعات اجتماعی باید هر دو جنبه جمهوریت و اسلامیت را مورد توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازمند مرجعیت اطلاعات و آمار در کشور هستیم

نیازمند مرجعیت اطلاعات و آمار در کشور هستیم