مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 16:482019-09-18سياسي

ایران و ترکیه می توانند هسته اصلی تعامل توسعه محور با کشورهای منطقه باشند


رییس دفتر رییس جمهور، از ایران و ترکیه به عنوان دو کشور اسلامی و همسایه با ظرفیت های سیاسی ، اقتصادی و جغرافیایی استثنایی در بین کشورهای اسلامی منطقه نام برد و تاکید کرد: - تهران و آنکارا می توانند هسته اصلی تعامل توسعه محور با سایر کشورهای منطقه باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود واعظی روز چهارشنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری ایران و ترکیه با اشاره به برگزاری منظم نشست های سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه با هدف حل بحران سوریه و برقراری آرامش و صلح و ثبات در این کشور، اظهارداشت: تلاش روسای جمهور سه کشور در این نشست ها همواره این بوده که با هم افزایی و همکاری ضمن حل بحران سوریه، به تامین امنیت منطقه کمک کنند.

وی تصریح کرد: در کنار اجلاس سه جانبه اخیر، فرصت بسیار خوبی برای روسای جمهور ایران و ترکیه فراهم شد که جلسه دو جانبه بسیار سازنده و صمیمی برگزار کنند و هیات های عالیرتبه دو کشور نیز دیدارها و مذاکرات خوبی با همتایان خود داشتند.

رییس دفتر رییس جمهور ، بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در مقایسه با کمسیون های قبلی بسیار موفق ارزیابی کرد و اظهار داشت: مشکلات مطرح شده در این کمیسیون نسبت به گذشته کمتر بود و دستاوردهای بسیار بالایی داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و ترکیه می توانند هسته اصلی تعامل توسعه محور با کشورهای منطقه باشند

ایران و ترکیه می توانند هسته اصلی تعامل توسعه محور با کشورهای منطقه باشند