مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 04:032019-09-18سياسي

از ثبت جهانی جنگل های ارسباران چه خبر؟


آتش سوزی های گسترده در جنگل های ارسباران طی تابستان امسال نگررانی هایی را درباره احتمال حذف پرونده آن از فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی به وجود آورد اما به گفته رییس شورای عالی جنگل پرونده آن هنوز از فهرست موقت یونسکو حذف نشده است هرچند اگر عوامل تهدید .

- آتش سوزی های گسترده در جنگل های ارسباران طی تابستان امسال نگررانی هایی را درباره احتمال حذف پرونده آن از فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی به وجود آورد اما به گفته رییس شورای عالی جنگل پرونده آن هنوز از فهرست موقت یونسکو حذف نشده است هرچند اگر عوامل تهدید در این جنگل ها کنترل نشوند در فرایند ثبت جهانی میراث ارسباران با مشکل مواجه می شویم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جنگل های ارسباران که عنوان موزه حیات وحش ایران را یدک می کشد و بیش از 13 درصد از پوشش گیاهی کشور را در خود جای داده در شمال آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

این منطقه حدود دو سال گذشته به عنوان میراث طبیعی ایران برای ثبت جهانی به یونسکو معرفی شد اما متاسفانه در مرحله فنی رد شد و از آن زمان تاکنون مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان میراث فرهنگی درصدد هستند تا بتوانند با رفع مشکلاتی که مانع ثبت جهانی این جنگل ها می شود، مجدد پرونده آن را تکمیل و به یونسکو ارسال کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ثبت جهانی جنگل های ارسباران چه خبر؟

از ثبت جهانی جنگل های ارسباران چه خبر؟