مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 10:382019-09-17پزشكي

حریرچی:40 درصد تخت های بیمارستان های «خصوصی» خالی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه، مسن شدن جمعیت و شیوع بیماری های غیر واگیر در کشور، - معاون کل وزارت بهداشت گفت: 40 درصد تخت های بیمارستان های خصوصی به دلیل انحصار در قیمت بالا خالی است و مردم توان دسترسی به آن ها را ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه، مسن شدن جمعیت و شیوع بیماری های غیر واگیر در کشور، نیاز به خدمات در بخش بستری را افزایش خواهد داد، گفت: با معیار های موجود تعداد تخت در کشور ما در مقایسه با کشور های توسعه یافته و هم سطح، به طرز قابل توجهی پایین تراست.

وی افزود: بیش از یکی دو دهه است که سیاست ها و استراتژی های ما حتی المقدور به این سمت است که خدمات به بخش سرپایی محدود شود و یا خدماتی که به صورت روزانه در بیمارستان ها ارائه می شود، به مراقبت در منازل منتقل شود و با اعزام پزشکان ادامه روند درمان در منزل بیمار طی شود.

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اولویت وزارت بهداشت خدمات سرپایی نسبت به بستری و خدمات در منزل نسبت به خدمات بستری معمول است، گفت: علاوه بر کمبود تخت بیمارستانی، ما در توزیع تخت ها در کشوری با 83 میلیون جمعیت و یک میلیون و 600 هزار کیلومتر مساحت، مشکل داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریرچی:40 درصد تخت های بیمارستان های «خصوصی» خالی است

حریرچی:40 درصد تخت های بیمارستان های «خصوصی» خالی است