مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 09:332019-09-17فرهنگي

به بنای اصلی مقبره الشعرا آسیب وارد شده


معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام عملیات سامان دهی مقبره الشعرا نیاز است که امسال حدود 9.

5 میلیارد تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 9 میلیارد تومان هم از سوی شهرداری به این پروژه اختصاص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد رحمتی در نشست بررسی آخرین وضعیت سامان دهی مجموعه تاریخی مقبره الشعرای تبریز، با ابراز تأسف از وضعیت فعلی مقبره الشعرا، گفت: موضوع توسعه این مجموعه تاریخی بدون توجه به مسائل فرهنگی، تاریخی و معماری و هماهنگی آثار موجود در آن انجام شده، در حالی که مهم ترین شرط مداخله در مجموعه های تاریخی، داشتن اطلاعات تاریخی کافی است.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین آثار تاریخی موجود مانند امامزاده سید حمزه و ایجاد پیوند بین این عناصر و همچنین محورها، چشم اندازها و حریم بصری مجموعه مورد بی توجهی قرار گرفته و بخشی از ساخت وسازها نیز به بنای اصلی مجموعه آسیب وارد کرده است.

رحمتی افزود: اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه نیز متناسب با حجم عملیات آن نبوده و همین امر موجب طولانی شدن اجرای آن شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی مجموعه که حضور مردم و گردشگران را با مشکل مواجه کرده است، لازم است عملیات سامان دهی با او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بنای اصلی مقبره الشعرا آسیب وارد شده

به بنای اصلی مقبره الشعرا آسیب وارد شده