مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 10:482019-09-15اقتصادي

توضیح گمرک در خصوص برنج های دپو شده در بنادر


بعد از رفت و برگشت در ممنوعیت و لغو ممنوعیت واردات برنج، گمرک اعلام کرد که منظور از ممنوعیت فصلی واردات برنج برای گمرکات مشخص نبوده و مراجع ذی ربط پاسخ مشخصی برای تعیین تکلیف محموله های دپو شده ارائه نکرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد جمال ارونقی -معاون فنی گمرک ایران- در رابطه با ابهامات مطرح شده از سوی دبیر کارگروه تنظیم بازار درباره عملکرد گمرک و محموله های برنج دپو شده، توضیح داد: چندی قبل مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات طی نامه شماره 60/144025 در تاریخ بیست و سوم مرداد ماه سال جاری اعلام کرد که حسب تصمیمات ستاد تنظیم بازار نسبت به تامین کالاهای اساسی برنج به منظور ذخیره سازی ما یحتاج مصرف کنندگان، ممنوعیت فصلی واردات برنج کماکان برقرار است.

وی افزود، با توجه به اینکه در جدول تعرفه ضمیمه قانون مقررات صادرات و واردات، ذیل ردیف تعرفه 1006 متعلق به برنج و همچنین در مندرجات ذیل فصل 10 هیچ گونه ممنوعیت فصلی در خصوص کالای مذکور قید نشده است و به عبارت دیگر مشخص نیست این ممنوعیت فصلی از چه تاریخی لازم الاجراست در واقع این ابهام که مبدا تاریخ ممنوعیت بایستی از چه زمانی لحاظ گردد برای گمرکات بوجود آمد.

به گفته ارونقی، در همین راستا گمرک ایران مراتب را طی نامه های شماره 98/728995 به تاریخ سوم شهریور ماه، 98/734918 تاریخ چهارم شهریور ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح گمرک در خصوص برنج های دپو شده در بنادر

توضیح گمرک در خصوص برنج های دپو شده در بنادر