مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 08:482019-09-15پزشكي

بومی سازی روش های تشخیص 2 بیماری خطرناک در کشور


محققان مرکز تحقیقات مقاومت های میکروبی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شدند تست تشخیص مولکولی بیماری جذام و یک بیماری شبه سل را بومی سازی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر کیارش قزوینی، مدیر گروه میکروب شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: این موفقیت پس از مدت ها تحقیق بر روی باکتری هایی از خانواده مایکوباکتریوم ها صورت گرفته است.

دکتر قزوینی با بیان اینکه این باکتری ها غالبا در محیط زندگی ما به فراوانی حضور دارند، گفت: این باکتری ها در ایجاد عفونت های مختلف نقش دارند و از طریق آب، مواد غذایی، هوا و دیگر عناصر محیطی می توانند به بدن افراد وارد شده و ایجاد عفونت کنند.

وی با بیان اینکه مایکوباکتریوم ها گونه های بسیار متنوعی بالغ بر 180 گونه دارند، خاطر نشان کرد: گونه ای از این باکتری ها عامل بیماری جذام هستند و به جهت اینکه باکتری جذام در هیچ جای دنیا قابل کشت نیست، برای تشخیص آنها باید از روش میکروسکوپی بهره گرفت که نتایج آن هم غالبا دقیق نیست.

وی اضافه کرد: با کمک همکارانم در تیم تحقیق، زمینه پژوهشی در باره تشخیص این باکتری با روش مولکولی، مدت ها قبل فراهم شد و به جهت کاهش شیوع این بیماری و طولانی بودن دوره نهفتگی باکتری مولد آن که باعث می شود بیماری تا سال ها نهفته و پنهان بماند و در مراحل اولیه تشخیص داده نشود، نمونه هایی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی روش های تشخیص 2 بیماری خطرناک در کشور

بومی سازی روش های تشخیص 2 بیماری خطرناک در کشور