مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 شهریور 1398 ساعت 10:182019-08-26پزشكي

پایش سلامت محصولات لبنی به کمک یک نانوجاذب


محققان دانشگاه ارومیه موفق به سنتز یک نوع نانوجاذب شدند که می توان به کمک آن سطوح غلظتی 4 نوع آمین مختلف در محصولات لبنی را به دقت اندازه گیری کرد؛ - این نانوجاذب جهت تعیین سلامت کشک مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توسعه علوم مختلف، استفاده از روش های کارآمد به منظور کنترل کیفیت محصولات متنوع در صنایع مختلف خصوصاً محصولات دارویی، بهداشتی و مواد غذایی بیش ازپیش موردتوجه واقع شده است.

محصولات لبنی را می توان یکی از اصلی ترین محصولات تشکیل دهنده سبد غذایی خانواده های ایرانی دانست، از این رو سلامت این محصولات می تواند موجبات ارتقای سلامت جامعه ایرانی را فراهم آورد.

دکتر رحیم مولایی، پژوهشگر پسادکترای دانشگاه ارومیه، با اشاره به رسالت نظام های سلامت در جوامع، در خصوص اهداف دنبال شده در این طرح گفت: یکی از اهداف اصلی نظام های سلامت در هر جامعه ای بهبود ایمنی مواد غذایی در جهت تضمین سلامت افراد جامعه و بالطبع کاهش هزینه های درمان ناشی از تغذیه مواد غذایی ناسالم است.

از طرف دیگر رعایت استانداردهای مواد غذایی مطابق قوانین ملی و بین المللی و انطباق شرایط محصولات با معیارهای تعیین شده، علاوه بر بالا بردن سطح کیفی محصولات، کمک شایان توجهی به معرفی محصولات بومی و سنتی در بازارهای بین المللی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش سلامت محصولات لبنی به کمک یک نانوجاذب

پایش سلامت محصولات لبنی به کمک یک نانوجاذب