مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 14:132019-08-21اقتصادي

پارسه پول خرد ایران می شود/ سکه و دلار با پول جدید چند؟


با تقدیم لایحه حذف چهار صفر از پول ملی، پارسه به عنوان پول خرد ایران مطرح شده است که با این حساب قیمت های فعلی در واحد پولی جدید به این صورت می شود که هر سکه بهار آزادی چهار میلیون و 150 هزار تومانی، - "پارسه" پول خرد ایران می شود/ سکه و دلار با پول جدید چند؟ با تقدیم لایحه حذف چهار صفر از پول ملی، "پارسه" به عنوان پول خرد ایران مطرح شده است که با این حساب قیمت های فعلی در واحد پولی جدید به این صورت می شود که هر سکه بهار آزادی چهار میلیون و 150 هزار تومانی، 4150 تومان خوانده می شود یا هر دلار آمریکا که امروز 11 هزار و 700 تومان است در سیستم پولی جدید 11 تومان و 70 پارسه یا 11.

7 تومان خوانده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از آنکه طرح حذف چهار صفر از پول ملی ایران توسط بانک مرکزی تهیه و در هیات وزیران به تصویب رسید، امروز (30 مرداد) رییس جمهور این طرح را در قالب لایحه ای با یک فوریت به مجلس شورای اسلامی فرستاد.

پیش تر عبدالناصر همتی گفته بود که اجرای این طرح، حداقل دو سال زمان می برد و هزینه میلیاردی نخواهد داشت؛ البته به گفته او با اجرای این طرح، هزینه چاپ پول کاهش می یابد و روند حسابرسی ها ساده تر انجام خواهد شد.

بر اساس آن چه که امروز رییس جمهور برای مجلس شورای اسلامی ارسال کرده، قرار است که با حذف چهار صفر از پول ملی هر 10 هزار ریال فعلی (1


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارسه پول خرد ایران می شود/ سکه و دلار با پول جدید چند؟

پارسه پول خرد ایران می شود/ سکه و دلار با پول جدید چند؟