مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 14:082019-08-21اجتماعي

تپه پیسا عاقبت بخیر می شود؟


اثر تاریخی تپه پیس ها(پیسا) که چندسالی به جولانگاه معتادان تبدیل شده بود مربوط به 1500 سال قبل از میلاد مسیح بوده و از نظر قدمت بسیار قدیمی تر از تپه هگمتانه است.

- اثر تاریخی تپه پیس ها(پیسا) که چندسالی به جولانگاه معتادان تبدیل شده بود مربوط به 1500 سال قبل از میلاد مسیح بوده و از نظر قدمت بسیار قدیمی تر از تپه هگمتانه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تپه باستانی پیسا نخستین سکونتگاه مردم همدان که پیشینه ای به قدمت تاریخ دارد، سالیانی دراز جولانگاه معتادان متجاهر بود و با وجود ظرفیت های باستان شناسی، همواره از نابسامانی رنج می برد اما فقط معتادان نیستند که این محیط تاریخی را تهدید می کنند، تهدید اصلی این است که در طول سال غیر از زمستان، عشایر یا عشایرنماها مدتی روی تپه تاریخی چادر می زنند و بعد از رفتن از منطقه، نشانه هایی از حفاری های غیرمجاز به وضوح مشاهده می شود.

برخی کشاورزان از خاک تپه تاریخی پیسا برای کود استفاده می کنند، برخی دیگر با مسطح کردن محوطه، به زمین های خود اضافه کرده اند، عبور لوله های آبرسانی به همدان نیز یکی دیگر از این تهدیدهاست.

اکنون با تشویق استاندار برای تبدیل شدن این منطقه به پارک و تعهد پرداخت یک سوم هزینه های اجرای این طرح، نه تنها سونامی پاکسازی تپه پیسا از سکونت معتادان را همراه داشته بلکه آرامش و آسایش را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه پیسا عاقبت بخیر می شود؟

تپه پیسا عاقبت بخیر می شود؟