مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 08:482019-08-21پزشكي

آب نیتراته؛ یکی از عوامل مهاجرت خدابنده ای ها


بدون اغراق، آب مایه حیات است و سالانه در سراسر جهان، میلیون ها نفر به خاطر آلودگی آب مجبور به ترک محل زندگی خود می شوند و چنین چیزی از نظر جامعه شناختی می تواند تبعات منفی گسترده تری از جمله شکل گیری سکونت گاه های غیررسمی، - بیکاری، شیوع بیماری و افزایش فقر را به دنبال داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیترات ماده ای است که آب های زیرزمینی و سطحی را به طور گسترده آلوده می کند؛ در واقع تجمع نیترات در محیط می تواند ناشی از شکل گیری هرزآب های کشاورزی به خاطر مصرف بیش از حد کودهای نیتراته و یا دفع و فرآوری غیراصولی فاضلاب های انسانی باشد.

نیترات نوعی تهدید بالقوه برای سلامتی به خصوص سلامتی نوزادان به شمار می رود؛ چراکه در صورت ترکیب با شیرخشک رقیق شده باعث بروز بیماری به نام سندروم نوزاد کبود می شود.

همچنین مطالعات نشان می دهد که رابطه معنی داری بین شیوع سرطان معده و غلظت نیترات درآب آشامیدنی برداشت شده از چاه ها وجود دارد.

آب 30 فقره از روستاهای خدابنده دارای نیترات است رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این رابطه اظهار می کند: متاسفانه آزمایشات و بررسی ها نشان می دهد که آب شرب 30 فقره از روستاهای شهرستان خدابنده مقادیری نیترات دارد و این مسئله برای حفظ سلامتی بسیار چالش برانگیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب نیتراته؛ یکی از عوامل مهاجرت خدابنده ای ها

آب نیتراته؛ یکی از عوامل مهاجرت خدابنده ای ها