مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 13:332019-08-19اقتصادي

صادرات 2000 تنی محصولات گلخانه ای بم به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس


بیش از 2000 تن محصولات گلخانه ای شهرستان بم، به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

- مدیرجهادکشاورزی شهرستان بم گفت: بیش از 2000 تن محصولات گلخانه ای شهرستان بم، به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریم خاکپور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: شهرستان بم دارای اقلیم خشک و رطوبت نسبی پایین است که این رطوبت نسبی پایین، باعث می شود آفت و بیماری کمتری در بین محصولات این منطقه شاهد باشیم و به تبع آن استفاده از سموم نیز کمتر خواهد شد که همین امر سبب می شود محصولات گلخانه این منطقه تقاضای بیشتری جهت صادرات داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان بم در سال گذشته 12 هکتار و درسال جاری 17 هکتار بوده است که کیفیت محصول گلخانه با توجه به اجرای سازه های گلخانه ای استاندارد و حضورکارشناس ناظر گلخانه ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان 80 درصدگوجه فرنگی، 18درصد خیار سبز و 2درصد سایر محصولات است، افزود: میزان آب مصرفی گلخانه بسیار کم و سیستم آبیاری قطره ای است ضمن آنکه از اقدامات مهم جهادکشاورزی برای تولید محصولات با نیاز آبی کم؛ برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی معرفی جهت تسهیلات کم بهره بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 2000 تنی محصولات گلخانه ای بم به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس

صادرات 2000 تنی محصولات گلخانه ای بم به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس