مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 13:232019-08-19سياسي

سقوط مصدق از نگاهی دیگر


بسیاری از حوادث جامعه توسط سیاستمداران و آدم های شناخته شده اتفاق نمی افتد، بلکه افرادی زمینه بروز آن اتفاق را فراهم می کنند که ما معمولاً آن ها را نادیده می گیریم.

- یک مورخ می گوید: بسیاری از حوادث جامعه توسط سیاستمداران و آدم های شناخته شده اتفاق نمی افتد، بلکه افرادی زمینه بروز آن اتفاق را فراهم می کنند که ما معمولاً آن ها را نادیده می گیریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- نقش مهم تاریخ در تفکر بشر با مفاهیمی مانند تأثیر شرایط مادی و نوع نگاه اجتماعی در رفتارهای آدمی و درنتیجه وقوع حوادث تاریخی مرتبط است، به گونه ای که کسب تجربه از تاریخ، ماحصلی است که پیش روی ما قرار می گیرد؛ از سویی دیگر، بررسی تاریخ می تواند به ما در شناخت اکنونمان کمک کرده و راهگشایی برای انتخاب ها و تصمیم سازی ها باشد.

کودتای 28 مرداد، یکی از وقایع مهم تاریخ ایران است که مسعود کثیری، مورخ و مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا- آن را مورد بررسی قرار داده و با پرداختن به این واقعه و برشمردن اهمیت تاریخِ اندیشه در مقابل روایت و تحلیل تاریخ، از نقش تأثیرگذار ساکنان محله شهر نو در کودتای 28 مرداد و سقوط دولت مصدق سخن گفته است.

مشروح سخنان این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان را در ادامه می خوانید: چشم ها را باید شست تاریخ دو جنبه دارد: بخشی روا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط مصدق از نگاهی دیگر

سقوط مصدق از نگاهی دیگر