مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 02:432019-08-18فرهنگي

پیوستن مؤسسه باستان شناسی دانشگاه تهران به کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی


مؤسسه باستان شناسی دانشگاه تهران وابسته به دانشکده ادبیات این دانشگاه، به عنوان یازدهمین موزه دانشگاهی از ایران، به کمیته بین المللی مجموعه ها و موزه های دانشگاهی (UMAC) پیوست.

- مؤسسه باستان شناسی دانشگاه تهران وابسته به دانشکده ادبیات این دانشگاه، به عنوان یازدهمین موزه دانشگاهی از ایران، به کمیته بین المللی مجموعه ها و موزه های دانشگاهی (UMAC) پیوست.

فهیمه مهدی پور، مسئول مؤسسه باستان شناسی دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مؤسسه باستان شناسی دانشگاه تهران از سال های قبل از انقلاب دانشجویان را به حفاری می برد و آثار حاصل از این حفاری ها به منظور انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این مؤسسه گردآوری شده است، توضیح داد: جدای از آثاری که میراث فرهنگی برمی دارد، آثاری که جنبه مطالعاتی داشته در مؤسسه می ماند و بعد از انقلاب در سال 76 با توجه به ارزشمندی این مجموعه، مؤسسه باستان شناسی دانشگاه تهران به شکل موزه درمی آید.

وی با اشاره به اینکه این موزه به دلایلی جمع شده و در سال 83 آثار بار دیگر گردآوری و مرمت شد، خاطرنشان کرد: در این زمان موزه به صورت رسمی افتتاح شد و همه آثاری که حاصل کاوش های سیستماتیک دانشگاهی بوده اند، از شناسنامه برخوردار می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن مؤسسه باستان شناسی دانشگاه تهران به کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی

پیوستن مؤسسه باستان شناسی دانشگاه تهران به کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی