مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مرداد 1398 ساعت 04:332019-08-18پزشكي

سیاست های 5 کشور جهان برای ارتقای تغذیه نوزادان با شیر مادر


در یک جهان ایده آل ارزش تغذیه نوزاد با شیر مادر بر هیچ کس پوشیده نیست و باید تمامی مادران از حمایت های لازم برای تغذیه نوزاد با شیر خود برخوردار باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود تاکید کارشناسان و متخصصان بر اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر، این توصیه هنوز در تمامی کشورها عملی نمی شود.

به طور مثال در انگلیس با وجود آنکه پیشرفت های خوبی در دیگر موضوعات سلامت بدست آمده اما مادران شیرده از حمایت های لازم برای تغذیه نوزاد با شیر خود برخوردار نیستند.

سایت تخصصی The Conversation در مطلبی دراین باره آورده است: در حال حاضر در برخی از کشورها به تغذیه با شیر مادر اهمیت بیشتری داده می شود.

از جمله کشورهایی که در حوزه سلامت عمومی سرمایه گذاری کرده تا رویکرد جامعه شان را نسبت به تغذیه با شیر مادر تغییر داده و میزان آن را افزایش دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد: سیاست های مرخصی زایمان در سوئد زنان سوئدی می توانند از مرخصی زایمان 15 ماهه همراه با دریافت 80 درصد از دستمزد خود بهره مند شوند.

این قانون به مادران شیرده اجازه می دهد تا علاوه بر دوره شش ماهه تغذیه انحصاری با شیر مادر، بدون نگرانی از وضعیت حقوق خود و اوضاع مالی خانواده برای چند ماه دیگر نیز نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های 5 کشور جهان برای ارتقای تغذیه نوزادان با شیر مادر

سیاست های 5 کشور جهان برای ارتقای تغذیه نوزادان با شیر مادر