مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مرداد 1398 ساعت 16:082019-08-10سياسي

پاسخ دادستان کل کشور به سوالی درباره پرونده اکبر طبری


دادستان کل کشور به سوالی درباره وضعیت پرونده اکبر طبری پاسخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام منتظری در بیستمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور که با موضوع عقلانیت انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالت خواهی اخلاق مدارانه در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات جلسه امروز بحث عقلانیت انقلابی است در باب عقلانیت امام هشتم (ع) می فرمایند عقل هدیه ای است که از سوی خداوند متعال به انسان عطا گردیده است، البته عقل همچون روح حقیقتش برای انسان ناشناخته است و قابل درک نیست.

دادستان کل کشور افزود: اگر عقل را به سه دسته تقسیم بندی کنیم با عقلانیت معرفتی، عقلانیت اخلاقی و عقلانیت ابزاری روبرو هستیم و اکنون می بینیم که دنیای غرب مدعیِ تمدن، فقط از عقل استفاده ابزاری کرده است و به حقیقت عقل دست نیافته است.

منتظری گفت: دنیای مدعی غرب امروز نقش عقل را در محاسبات معیشتی و رفاه به کار برده است در صورتی که از منظر یک انسان الهی استفاده از این نوع عقلانیت نادرست است بلک باید از عقلانیت معرفتی و اخلاقی هم بهره جست.

وی با بیان اینکه اکنون عقلانیت انقلابی در نظام جمهوری اسلامی ما حاکم است، تصریح کرد: نظام ما مبتنی بر اصولی است که در قانون اساسی تعریف و تبیین ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ دادستان کل کشور به سوالی درباره پرونده اکبر طبری

پاسخ دادستان کل کشور به سوالی درباره پرونده اکبر طبری