مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مرداد 1398 ساعت 00:082019-08-06سياسي

حداد عادل: ثابت شد حق با دلواپس هاست/ نارضایتی مردم برای ما یک فرصت است


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات امروز ناشی از تحریم هاست و هر دولت دیگری هم بود درگیر این مشکلات می شد گفت: نارضایتی کنونی جامعه برای جریان اسلامگرا در انتخابات پیش رو یک فرصت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامعلی حداد عادل در بیستمین همایش انجمن های اسلامی مستقل سراسر کشور که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: امروز کش مکش های سیاسی در جامعه ایران و 40 سال پس از انقلاب در تقابل و مواجهه دو جریان غربگرا و اسلامگرا خلاصه شده است و در نهایت این دو جریان است که با هم رقابت دارند.

حداد عادل افزود: این تقابل غربگرایی و اسلامگرایی سابقه ای 200 ساله دارد که از آغاز دوران تجدد یعنی شکست ایران از روسیه در زمان فتحعلی شاه شروع می شود، این درگیری اگرچه ظاهری سیاسی دارد اما ریشه هایی عمیق و فکری پشت آن قرار دارد.

وی ادامه داد: این روند وجود داشت تا اینکه به انقلاب اسلامی رسیدیم، ما در دهه اول انقلاب به دلیل هیجان موجود، حضور امام و جنگ هشت ساله شرایط خاصی داشتیم اما از ابتدای دهه 70 تقابل اسلامگرایی و غربگرایی دوباره خود را نشان داد و امروز نزدیک به 30 سال است که این دو جریان رو در روی هم قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: جریان غربگرا در ایران پیش از همه چیز سکولار است، این جریان تمایلی به قانون کردن احکام دینی و شرعی ندارد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداد عادل: ثابت شد حق با دلواپس هاست/ نارضایتی مردم برای ما یک فرصت است

حداد عادل: ثابت شد حق با دلواپس هاست/ نارضایتی مردم برای ما یک فرصت است