مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مرداد 1398 ساعت 00:582019-07-23بين الملل

محب علی: عراق در کاهش تشنج های منطقه نقشی قوی تر از عمان دارد


مدیر کل پیشین بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه تلاش برای کاهش تشنج و حل و فصل دیپلماتیک مساله توقیف کشتی ها را از دلایل و ماموریت سفر نخست وزیر عراق به تهران عنوان کرد.

- قاسم محب علی در گفت وگو با ایسنا درباره سفر چند ساعته نخست وزیر عراق به تهران اظهار کرد: پس از اتفاقاتی که در خلیج فارس رخ داده، به نظر می رسد ترامپ نسبت به درگیری ها و یا مناقشاتی که ممکن است پیش بیاید، احساس نگرانی می کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر انگلیسی ها هم عراق و هم عمانی ها را فعال کرده اند تا بتوانند راه حل دیپلماتیک برای مساله کشتی ها، هم کشتی ایرانی که توسط انگلیسی ها توقیف شده و هم کشتی انگلیسی ها که در اختیار ایران است، پیدا کنند و مساله از این طریق حل شود.

این تحلیل گر مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در نتیجه یکی از ماموریت های نخست وزیر عراق به تهران برای سفر چند ساعته و از پیش اعلام نشده اش می تواند تلاش برای کاهش تشنج و حل و فصل دیپلماتیک مساله توقیف کشتی ها باشد.

وی در ادامه درباره نقش عراق به عنوان یک کشور مهم و تاثیر گذار در جهان عرب برای رفع چالش های موجود آن هم با توجه به روابط نزدیک و راهبردی که با ایران دارد، گفت: در هر حال عراق می تواند یک پیام رسان خوبی برای ایران باشد، اما این که انتظار داشته باشیم عراق بتواند به عنوان یک بازیگر بزرگ در منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محب علی: عراق در کاهش تشنج های منطقه نقشی قوی تر از عمان دارد

محب علی: عراق در کاهش تشنج های منطقه نقشی قوی تر از عمان دارد