مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مرداد 1398 ساعت 14:032019-07-23پزشكي

چرایی احساس پوچی درون و راهکارهای پیشگیری


یک کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت انقلاب شیراز گفت: پوچی درونی حالتی از ذهن است که به دلیل کمبود عشق بروز می کند؛ وقتی خود را دوست نداریم و برای دریافت توجه و تایید دیگران هستیم امکان دارد پوچی درون را تجربه کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ندا محمدی، کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت انقلاب در شیراز، گفت: پوچی درونی حالتی از ذهن است که به دلیل کمبود عشق بروز می کند؛ به طوری که وقتی خودمان را دوست نداریم و ناخواسته خود را نادیده می گیریم، همیشه در تلاش دریافت توجه و تایید از جانب دیگران هستیم که در این مرحله ممکن است پوچی درونی را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: تمام انسان ها خلاق و سرشار از توانمندی هستند، اما همه از آن استفاده نمی کنند و به همین دلیل زمان و انرژی خود را به هدر می دهند؛ سپس تلاش می کنند این پوچی را با غذا، رابطه، کار و چیزهایی که توجه شان را منحرف می کند، پُر کنند.

این کارشناس بهداشت روان افزود: شایع ترین علائم احساس پوچی، نداشتن هدف در زندگی، داشتن افکار منفی، بروز ندادن احساسات و به دنبال آن توجه از جانب اطرافیان است.

او ادامه داد: حقیقت این است که بیشتر افرادِ درگیر با حس پوچی مزمن، والدینی داشتند که نمی توانستند رابطه ای صمیمی با آنها برقرار کنند؛ وقتی در دوران کودکی به اندازه کافی ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی احساس پوچی درون و راهکارهای پیشگیری

چرایی احساس پوچی درون و راهکارهای پیشگیری