مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1398 ساعت 09:582019-07-22سياسي

مالیات داشتیم بحران مالی نداشتیم


هم زمان با آماده شدن لایحه مالیات بر عائدی سرمایه توسط وزارت اقتصاد، یک اقتصاددان معتقد است اگر طرح هایی که در راستای اخذ مالیات بر عائدی سرمایه که در سال 1392 در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود تصویب می شد در سال 1397 با بحران های مالی دست به گریبان نبودیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لایحه مالیات بر عائدی سرمایه طرحی است که وزارت اقتصاد از سال گذشته و با شدت گرفتن فعالیت های سفته بازانه در بازار از تشکیل کارگروهی ویژه برای تنظیم آن خبر داد.

بالاخره و بعد از مدت ها بلاتکلیفی، ظاهراً لایحه مالیات بر عائدی سرمایه تکمیل شده و برای طی کردن مراحل تقدیم به مجلس شورای اسلامی به هیات دولت فرستاده شده است.

مالیات بر سرمایه بر سهم بخش های مولد اثرگذار است در این باره احسان خاندوزی - عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی - در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که مالیات بر عائدی سرمایه می تواند بر تغییر سهم بخش های مولد و غیر مولد در اقتصاد اثرگذار باشد، اظهار کرد: تجارب اقتصادی در کشورهای مختلف نشان می دهد که مالیات بر عائدی سرمایه می تواند شاخصی برای اصلاحات اقتصادی باشد به طوری که از 40 اقتصاد موفق دنیا فقط 9 کشور وجود دارند که مالیات بر عائدی سرمایه در آن جا اجرا نمی شود؛ همچنین در اروپا یا آمریکای شمالی نیز کمتر کشوری وجود دارد که مالیات بر عائدی س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات داشتیم بحران مالی نداشتیم

مالیات داشتیم بحران مالی نداشتیم