مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1398 ساعت 02:582019-07-21سياسي

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس بی قانونی را از قانون بد بهتر می داند


نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا اجرای قانون پیشین مالکیت فکری و معنوی تا زمان تصویب قانون جدید تمدید نشد بیان کرد: - بهتر است در این حوزه قانونی نباشد تا آن قانون گذشته با آن همه مشکلات تمدید و اجرایی شود.

یحیی کمالی پور در گفت وگو با ایسنا درباره دلیل خلاء قانونی در این حوزه از اردیبهشت ماه تاکنون گفت: مدت زمان زیادی از تصویب قانون مالکیت فکری و معنوی گذشته است.

باید توجه کنیم که این قانون عملا حتی در زمان وجود نیز کارایی لازم را نداشت، به همین جهت و به لحاظ همین ناکارآمدی و شرایط کنونی جامعه و با توجه به فناوری های جدید می طلبید که ما در این حوزه قانونی متناسب با نیازهای جامعه امروزه تدوین کنیم.

وی افزود: این طرح مالکیت فکری و معنوی در مجلس دهم مجددا در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و کمیسیون آن را به کارگروه تخصصی ارجاع داد، البته این طرح در صحن کمیسیون هم به بحث گذاشته شد، ولی لازم بود کمی موشکافانه تر مورد بررسی قرار گیرد، کارگروه تخصصی نیز جلساتی برگزار کرد و به صورت تخصصی این طرح را مورد بررسی قرار داد، مقرر شد این طرح پس از آخرین بررسی ها به کمیسیون بیاید، تا به امید خدا بتوانیم آن را در کمیسیون در اولویت قرار دهیم و نهایتا به تصویب برسانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس بی قانونی را از قانون بد بهتر می داند

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس بی قانونی را از قانون بد بهتر می داند