مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 13:342019-07-21بين الملل

پنتاگون: «طرح عبور آزاد و باز» در تنگه هرمز به زودی عملیاتی می شود!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه الجزیره در گزارشی نوشت: آمریکا نگران اشتباهات محاسباتی است که ممکن است باعث درگیری های ناخواسته در خلیج فارس شود، - پنتاگون: طرح عبور آزاد و باز در تنگه هرمز به زودی عملیاتی می شود! یک مقام وزارت دفاع آمریکا می گوید که واشنگتن با متحدانش در ناتو و دیگر شرکای خود درباره طرح عبور و مرور آزاد در تنگه هرمز و خلیج فارس رایزنی کرده و این طرح طی هفته های آینده اجرایی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه الجزیره در گزارشی نوشت: آمریکا نگران اشتباهات محاسباتی است که ممکن است باعث درگیری های ناخواسته در خلیج فارس شود، و به همین بهانه در حال آماده شدن برای آغاز یک سازوکار اطلاعاتی و نظارتی با مشارکت متحدانش برای تضمین عبور آزاد و باز برای کشتی ها است.

جان رود معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا در نشست امنیتی اسپن که روز شنبه برگزار شده، گفت: ما در حال آغاز یک مفهوم تحت عنوان محافظ هستیم که در آن ما مجموعه ای از کشور های متعهد را برای حفاظت از عبور آزاد و باز تجارت در تنگه هرمز و در خلیج فارس در اختیار داریم.

وی افزود: آمریکا مذاکراتی با متحدان خود در ناتو و برخی شرکا و دیگر کشور ها در خلیج [فارس]داشته است تا به این فرایند که برای باز بودن حیاتی آبراه ها حیاتی است، بپیوندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون: «طرح عبور آزاد و باز» در تنگه هرمز به زودی عملیاتی می شود!

پنتاگون: «طرح عبور آزاد و باز» در تنگه هرمز به زودی عملیاتی می شود!