مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 10:182019-07-21پزشكي

توسعه داروهای جدید درمان آسیب های نخاعی با کمک گورخرماهی


یک تیم تحقیقاتی به رهبری لئونور سائود (Leonor Saude) از موسسه مدیسینا ملکیولار (Instituto de Medicina Molecular) پرتغال با همکاری شرکت تکنوپاژ (Technophage) یک پلتفرم ساده و کارآمد توسعه داده اند که طی آن از گورخرماهی برای توسعه داروهایی برای درمان .

- یک تیم تحقیقاتی به رهبری "لئونور سائود"(Leonor Saude) از "موسسه مدیسینا ملکیولار"(Instituto de Medicina Molecular) پرتغال با همکاری شرکت "تکنوپاژ"(Technophage) یک پلتفرم ساده و کارآمد توسعه داده اند که طی آن از گورخرماهی برای توسعه داروهایی برای درمان آسیب طناب نخاعی(Spinal cord injury یا SCI) استفاده می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آسیب طناب نخاعی می تواند پیامدهای ویران کننده ای را داشته باشد زیرا آسیب به طناب نخاعی می تواند بر فعالیت های روزمره افراد مانند راه رفتن تاثیر بگذارد و عدم بازسازی آن نیز منجر به معلولیت دائمی فرد می شود.

آسیب طناب نخاعی از عوامل مهم اختلالات حسی و حرکتی است.

ضربه های وارد شده بر مهره های ستون فقرات ممکن است باعث آسیب نخاع، ریشه اعصاب نخاعی یا هر دو شود.

در مورد اعمال حرکتی ممکن است ضعف اندام یا فلج یک اندام و آسیب نورون حرکتی فوقانی(UMN) یا نورون حرکتی تحتانی(LMN) وجود داشته باشد و در مورد اعمال حسی ممکن است فقدان حس، کاهش حس، افزایش حساسیت یا احساس های غیرطبیعی نظیر احساس سوزش یا کرختی بروز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه داروهای جدید درمان آسیب های نخاعی با کمک گورخرماهی

توسعه داروهای جدید درمان آسیب های نخاعی با کمک گورخرماهی