مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 02:382019-07-20اقتصادي

22 روز تا اتمام قاچاق بنزین


استفاده از کارت سوخت شخصی از 22 مردادماه الزامی می شود؛ موضوعی که بسیاری از کارشناسان معتقدند می تواند سدی در مقابل قاچاق سوخت باشد و با اجرای آن می توان وضعیت بنزین در ایران را تا حد زیادی سر و سامان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آن طور که دولت تصمیم گرفته، فعلا قرار نیست سهمیه بندی بنزین انجام شود اما استفاده از کارت سوخت شخصی از 22 روز دیگر الزامی شده و تمام وسایل نقلیه باید به آن توجه داشته باشند.

این که اجرای این طرح تا چه میزان می تواند در بهبود وضعیت سوخت کشور تاثیرگذار باشد امری قابل بحث است؛ بسیاری کارشناسان بهبود شرایط فعلی یعنی ازدیاد مصرف سوخت و قاچاق را در گرو سروسامان دادن به وضعیت قیمت سوخت می دانند و عده ای دیگر نیز بر این باورند که با سهمیه بندی بنزین می توان بسیاری از مشکلات را دور زد اما نمی توان منکر این مساله نیز شد که کارت سوخت هوشمند به تنهایی هم می تواند در این شرایط تاثیر گذار باشد.

موضوع استفاده از کارت سوخت فرایند خاصی را در مجلس شورای اسلامی طی کرد، به گونه ای که در جلسه غیرعلنی مجلس برای چند سناریو رأی گیری شد؛ اول این که روش فعلی ادامه پیدا کند و قیمت افزایش پیدا نکند و توسعه سوخت CNG در دستور کار قرار گیرد که این سناریو با رأی مثبت مواجه شد اما سناریوی بعدی افزایش قیمت بنزین از 1500 تا 2,500 تومان بود که رأ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

22 روز تا اتمام قاچاق بنزین

22 روز تا اتمام قاچاق بنزین