مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 تیر 1398 ساعت 13:432019-07-20پزشكي

فواید مصرف آب کافی در بارداری


کارشناس مامایی در خراسان جنوبی یکی از فواید آب پیشگیری از زایمان زودرس و افسردگی در دوران بارداری است، گفت: کم آبی در سه ماهه سوم بارداری می تواند سبب شروع انقباضات رحمی و در نتیجه زایمان زودرس شود.

- فرشته درایتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: معمولا گفته می شود هرگاه که نیاز تشنگی را حس کردید، آب به میزان کافی و در حد سیراب شدن میل کنید، اما مصرف آب در صبح به صورت ناشتا در بارداری باعث می شود که تهوع صبحگاهی، یبوست، سردردها و افسردگی کم شوند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فواید آب پیشگیری از زایمان زودرس است، بیان کرد: معمولا دهیدراته شدن (کم آبی) باعث سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و شروع انقباضات عضلانی می شود.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: کم آبی در سه ماهه سوم بارداری می تواند سبب شروع انقباضات رحمی و در نتیجه زایمان زودرس شود.

درایتی ادامه داد: آب آشامیدنی سالم بسیاری از مشکلات دوران بارداری را کاهش داده و آمادگی بدن را برای رو به رو شدن با تغییرات فیزیولوژیک دوران بارداری افزایش داده و در نهایت تضمین کننده سلامت مادر و جنین است.

وی افزود: هنگام بارداری آب به عنوان سیستم حمل غذا، مواد مغذی را از طریق خون و بند ناف و جفت به جنین می رساند، سموم بدن را شستشو داده و ادرار را رقیق می کند که خود مانع عفونت های اداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فواید مصرف آب کافی در بارداری

فواید مصرف آب کافی در بارداری