مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 تیر 1398 ساعت 13:132019-07-20سياسي

«سالمند آزاری» رتبه سوم خشونت های خانگی در ایران


علی رغم اینکه توجه به سالمند در دین اسلام مورد تأکید است، در حال حاضر سالمند آزاری بعد از کودک آزاری و همسر آزاری رتبه سوم خشونت های خانگی در کشور را دارد که نیاز به برنامه ریزی مناسبی در این حوزه وجود دارد.

- رییس اورژانس اجتماعی کشور گفت: علی رغم اینکه توجه به سالمند در دین اسلام مورد تأکید است، در حال حاضر سالمند آزاری بعد از کودک آزاری و همسر آزاری رتبه سوم خشونت های خانگی در کشور را دارد که نیاز به برنامه ریزی مناسبی در این حوزه وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا جعفری در مراسم افتتاح مرکز توان بخشی و مراقبتی شبانه روزی صدیقه طاهره شهرستان بویین زهرا که پیش از ظهر امروز برگزار شد، تصریح کرد: امروزه یکی از شاخصه های توسعه، توسعه شاخص انسانی با سه مؤلفه امید به زندگی، تحصیلات و خدمات بهداشتی و درمانی است.

وی افزود: بعد از انقلاب امید به زندگی افزایش پیداکرده است و در حال حاضر میانگین امید به زندگی در ایران بین زنان و مردان حدود 70 تا 73 سال است، امید به زندگی در سالمندان به نوعی فرصت و تهدید محسوب می شود، در واقع اگر ما ابزار، فرصت و زمینه لازم برای مدیریت دوره سالمندی را نداشته باشیم و خدماتی که سالمند نیاز دارد ارائه ندهیم این فرصت به تهدید تبدیل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سالمند آزاری» رتبه سوم خشونت های خانگی در ایران

«سالمند آزاری» رتبه سوم خشونت های خانگی در ایران