مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 12:032019-07-17اقتصادي

ساخت مرکز خرید روی رودخانه و سیل گیر


یک کارشناس مهندسی رودخانه با تاکید بر اینکه باید فرهنگ دخل و تصرف در بستر رودخانه ها اصلاح شود از ساخت دو مرکز خرید در تهران روی رودخانه و سیل گیر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابراهیم فتاحی، معاون پژوهشکده هواشناسی در نشست درس آموخته های سیل فروردین سال 98 که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد گفت: در سال های اخیر روند وقوع سیل در سطح دنیا و همچنین کشور ما روندی رو به افزایش داشته که خسارت های زیادی نیز برجای گذاشته است.

وی با اشاره به آمار جمعیت متاثر از سیل در فروردین ماه 98 اظهار کرد: بالغ بر 12 میلیون نفر در سیلاب فروردین ماه تحت تاثیر سیل بوده اند.

حدود 2 میلیون نفر با آن درگیر بوده، 79 نفر کشته شده و بیش از 1100 نفر نیز زخمی شدند که این آمار، آمار قابل توجهی است و نشان می دهد که سیل می تواند قدرت فراگیری بیشتری حتی نسبت به زلزله داشته باشد.

فتاحی با تاکید بر اینکه تهران به سبب جمعیت بالا باید نگاه ویژه ای به مدیریت سیل داشته باشد، گفت: مدل ها و روش های مختلفی برای پیش بینی سیل وجود دارد.

معتقدم که یک پیش بینی ارزشمند باید دو یا سه یا چهار روز قبل انجام شود که به آن می توان به یک پیش بینی قابل قبول گفت، چرا که سبب می شود تا از میزان غافلگیری کاسته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت مرکز خرید روی رودخانه و سیل گیر

ساخت مرکز خرید روی رودخانه و سیل گیر