مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 10:532019-07-17فرهنگي

آفتی به نام «فقیرنویسی»


اسماعیل همتی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان می گوید: متأسفانه برخی از نویسندگان، به ویژه نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان، کمترین مطالعه را داشته و از ادبیات جهان و تنوع آن کم اطلاع هستند، - به همین دلیل فقیر می نویسند و امروز فقیرنویسیِ نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان یکی از تهدیدهای مهم پیش روی ادبیات این حوزه در کشور است.

اسماعیل همتی زاده 1334، تا کنون بیش از 50 اثر شامل نمایشنامه، شعر و آثار پژوهشی و آموزشی، در زمینه شاهنامه، ادبیات کهن و ادبیات کودک و نوجوان تألیف و منتشر کرده است.

شرح گفت وگوی ایسنا با او در پی می آید.

وضعیت ادبیات کودک و نوجوان ما چطور است؟ با وجود این که تیراژ کتاب به دلیل گرانی کاغذ پایین آمده، خوشبختانه ادبیات حوزه کودک و نوجوان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با وجود این که روزبه روز شاهد کاهش خوانندگان کتاب در کشور هستیم، وضعیت ادبیات کودک و نوجوان در قیاس با ادبیات این حوزه در کشورهای دیگر خوب است.

ضمن این که خوشبختانه ادبیات کودک در 10 سال گذشته کاربردی هم شده و از حالت سرگرمی درآمده است.

کاربردها و مشخصه های ادبیات کودک و نوجوان چیست؟ به طورکلی برای ادبیات کودک سه کاربرد تعریف شده که شامل سرگرمی، آموزش و خلاقیت برانگیزی است، درصورتی که کتاب های بزرگسال می تواند فاقد این سه ویژگی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفتی به نام «فقیرنویسی»

آفتی به نام «فقیرنویسی»