مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 08:232019-07-17فرهنگي

یک اتفاق خطرناک در سینما


یادداشت روز 
 
 علیرضا بهرامی - ایسنا - یادداشت روز علیرضا بهرامی اختلاف نظر جدال انگیزی که این روزها درباره ی اولویت توجه به جشنواره های فیلم غرب یا شرق جهان شکل گرفته، هم از این منظر خطرناک است که نوعی دوقطبی قابل تقویت را می تواند دامن بزند، هم این خطر را گوشزد می کند که مبادا مبانی امتحان پس داده و به نوعی خسارت زا، مبنای تصمیم گیری ها در حوزه ی سینمای کشور قرار گیرد.

ماجرا از آنجا نمود یافت که رییس جدید سازمان سینمایی، احراز جایزه از جشنواره ی فیلم شانگهای را به دبیر جشنواره ی جهانی فیلم فجر که کارگردان فیلم برگزیده در شانگهای بوده است، با صدور بیانیه ای رسمی، تبریک گفت.

در پی این پیام، دو نفر از دست اندرکاران فعالیت های بین الملل سینمای کشور که با جشنواره ی جهانی فجر هم همکاری رسمی دارند، در اظهار نظرهایی، به تمجید از ضرورت توجه به جشنواره های کشورهای مشرق زمین که بنا بر تاکید پیام رییس سازمان سینمایی، اشتراک های فرهنگی بیشتری با ما دارند، پرداخته، تاکید کردند که این توجه را باید جایگزین توجه به حضور در جشنواره های مغرب زمین کنیم.

البته چندی بعد، یکی از پخش کنندگان فعال سینمای ایران در جهان، با انتشار متنی، نه تنها به نقد این نگاه پرداخت، بلکه دبیری یک کارگردان فعال را همزمان با فیلمسازی، در جشنواره ی جها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک اتفاق خطرناک در سینما

یک اتفاق خطرناک در سینما