مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 07:332019-07-17اقتصادي

پیش بینی برداشت 19 هزار تن میوه هسته دار در کهگیلویه و بویراحمد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش بینی برداشت 19 هزار تن میوه از باغات هسته دار این استان خبر داد.

- زواره آزادپور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت: از این میزان 15 هزار و 840 تن هلو، یک هزار و 250 تن آلو (بخارا، شابلون، کالیفرنیا و قطره طلا)، یک هزار و 100 تن زردآلو، 290 تن گیلاس و 520 تن شلیل است.

وی افزود: شهرستان های بویراحمد و دنا بیشترین سطح زیر کشت محصولات هسته دار را دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مجموع 2 هزار و 144 هکتار سطح زیر کشت محصولات هسته دار استان است که از این میزان یک هزار و 370 هکتار بارور و 773 هکتار در مرحله نونهالی و غیر بارور هستند.

آزادپور تصریح کرد: بخشی از این تولیدات در سطح استان مصرف می شود و بخشی نیز به استان های اصفهان، فارس و خوزستان ارسال می شود.

وی ادامه داد: در سالجاری با توجه به سرمازدگی کمتر، افزایش سطح باغات بارور استان و استفاده از ارقام تجاری و بازار پسند میزان تولید باغات هسته دار استان افزایش یافت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته 17 هزار و 20 تن تولید محصولات هسته دار در استان داشتیم و در سال جاری به 19 هزار تن رسیده که افزایش 11 درصدی در این زمینه داشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 19 هزار تن میوه هسته دار در کهگیلویه و بویراحمد

پیش بینی برداشت 19 هزار تن میوه هسته دار در کهگیلویه و بویراحمد