مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 01:032019-07-16بين الملل

فواد ایزدی: در تعامل با اروپا از برجام عبرت بگیریم


فواد ایزدی، کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به اظهارنظرها مختلف درباره برجام می گوید که برجام به نظر او یک توافق خوب نبوده است و باید از این توافق در گفت وگو با طرف اروپایی هم درس عبرت گرفته شود.

- فواد ایزدی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که بعد از چهار سال فکر می کنید برجام یک توافق خوب در چارچوب سیاسی و دیپلماتیک بود یا خیر؟ گفت: برای پاسخ به این پرسش باید شرایط قبل از مذاکرات و توافق برجام را با شرایط فعلی در نظر گرفت.

سوال این است که شرایط قبل از توافق هسته ای بهتر بود یا شرایط فعلی؟ وی با بیان این که قبل از برجام صنعت هسته ای زنده و پر جنب و جوش بود در کنار این که تحریم ها هم وجود داشت اظهار کرد: قبل از برجام و حتی قبل از مذاکرات ژنو، ایران قادر بود یک میلیون بشکه نفت را به طور رسمی بفروشد و بخشی هم به طور غیررسمی.

در حدود 10 هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده در اختیار داشتیم که جدای از مشخصه های فنی و هسته ای آن برای کشور بازدارندگی ایجاد می کرد.

19 هزار سانتریفیوژ در حال کار بودند.

در فردو کار غنی سازی انجام می شد و راکتور اراک در مراحل پایانی کار قرار داشت.

این کارشناس مسایل بین الملل با طرح این پرسش که آیا دلیل به وجود آمدن این شرایط برجام است یا خیر؟ گفت: طبیعی است که مشکلات فعلی کشور به طور صد در صد ناشی از برجام نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فواد ایزدی: در تعامل با اروپا از برجام عبرت بگیریم

فواد ایزدی: در تعامل با اروپا از برجام عبرت بگیریم