مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 03:282019-07-16سياسي

ملکه زیبایی ایران چه تفاوتی با جوامع غربی دارد؟


دبیر بنیاد عفاف و حجاب بوشهر معتقد است: باید بدانیم و آگاهی دهیم که حجاب اجباری نیست بلکه عین آزادی است، چنین ذهنیت هایی – اجباری بودن حجاب- مقاومت ایجاد می کنند و باید حجاب، - مزیت های آن و مصونیت ناشی از حفظ آن با ملاطفت بازتعریف شود، زیرا حجاب برای محفوظ ماندن از آسیب ها است.

حجت الاسلام یوسف جمالی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: دلیل رعایت حجاب و ملزم بودن بانوان به آن به این خاطر است که انسانیت زن تحت شعاع جنسیت او قرار نگیرد و زن وسیله ای برای تلذّذ مرد نباشد، بلکه توانایی و استعدادهای او دلیل برتری اش بر دیگران در جامعه شناخته شود، همانطور که مرد نیز استعدادها و توانایی های خاص خود را دارد.

جمالی بیان کرد: حجاب می خواهد به جنسیت زن توجهی نشود چرا که اگر به زن -به علت جنسیتش- توجه شود دیگر کسی قابلیت های انسانی و اجتماعی او را نخواهد دید، که البته این امر درباره مردان نیز صدق می کند، مرد نیز اگر به جنسیتش توجه شود مورد سو استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در تبلیغات رسانه ای غرب می بینیم که به زن و یا حتی مرد به عنوان یک کالا نگاه می شود، اظهار کرد: در جوامع غربی زن به عنوان یک نخبه فرهنگی، علمی و یا اجتماعی کمتر مورد عنایت و توجه قرار گرفته، بلکه آنها بیشتر در گیر و دار رقابت برای به نمایش گذاشتن جسم و زیبایی زنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملکه زیبایی ایران چه تفاوتی با جوامع غربی دارد؟

ملکه زیبایی ایران چه تفاوتی با جوامع غربی دارد؟