مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 تیر 1398 ساعت 09:182019-07-14سياسي

حقوق اختصاصی بانوان در محیط کار چیست؟


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، با اشاره به حقوق اختصاصی بانوان در محیط کار، گفت: تردیدی نیست که حقوق زنان و مردان، - یکسان است، اما نوع حقوق بین آن ها، با توجه به وظایف ذاتی و نیز تفاوت وضعیت فیزیولوژیک متفاوت است، به ویژه در موضوع قوانین مرتبط با روابط کار، تسهیلات ویژه ای برای بانوان در نظرگرفته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نفیسه نخعی اظهار کرد: بانوان شاغل، افزون بر تعهدی که در حوزه اشتغال خود دارند، وظیفه همسری و از آن مهم تر، مادری را نیز عهده دار هستند و طبیعی است که باید شرایط کار برای آن ها به گونه ای باشد که بتوانند در کنار پرداختن به شغل و کار بیرون از خانه، این دو مسئولیت خطیری را نیز به نحو مطلوب انجام دهند.

وی بیان کرد: این نگاه راهبردی، تنها تأمین کننده حقوق بانوان نیست، بلکه در راستای تحکیم بنیان خانواده و ضامن امنیت و سلامت جامعه نیز است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از پنج حق اختصاصی بانوان در قوانین مربوط به روابط کار نام برد و افزود: حمایت در ایام بارداری، بازنشستگی زودهنگام، عدم فعالیت در مشاغل خطرناک، رعایت حقوق مادری و نیز حمایت از فرزندان خردسال بانوان، از مهم ترین قوانین ویژه بانوان در محیط کاری است که بر اساس قوانین کار، دستگاه های دولتی و مؤس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق اختصاصی بانوان در محیط کار چیست؟

حقوق اختصاصی بانوان در محیط کار چیست؟