مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 تیر 1398 ساعت 08:392019-07-09سياسي

کشمکش ها بین دولت و مجلس درباره افزایش حقوق ها به کجا می رسد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رییس مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق ها را مغایر با قانون شناخت.

این خبری بود که دیروز حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی داد و به این ترتیب به نظر می رسد مناقشه افزایش حقوق ها بین دولت .

- اما ماجرای افزایش حقوق ها چطور موجب اختلاف دولت و مجلس شد؛ افزایش یکباره قیمت ها در سال گذشته و فشار مضاعفی که تورم بر حقوق بگیران تحمیل کرد موجب شد تا دولت در لایحه بودجه سال 98 افزایش 20 درصدی حقوق ها را پیشنهاد دهد؛ پیشنهادی که با نظر موافق مجلسی ها همراه نبود چرا که معتقد بودند درصد یکسان افزایش حقوق ها موجب افزایش شکاف میان حقوق بگیران دولتی می شود و به عبارتی به نام کمک به حداقل بگیران و به کام نجومی بگیران خواهد بود.

پشت انتقادات و مخالفت با پیشنهاد دولت برای افزایش یکسان حقوق برای کارکنان دولت یک دو دوتا چهارتای ساده بود: براساس پیشنهاد، کسی که یک میلیون و 250 هزار تومان می گیرد، 250 هزار تومان افزایش حقوق دارد و کسی که 20 میلیون تومان حقوق می گیرد، 4 میلیون حقوقش افزایش پیدا خواهد کرد.

مجلس با رد پیشنهاد دولت خود به فرمولی رسید تا علاوه بر جلوگیری از این تبعیض، حمایتی هم از افرادی که حقوق های بسیار پایینی داشتند، صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشمکش ها بین دولت و مجلس درباره افزایش حقوق ها به کجا می رسد؟

کشمکش ها بین دولت و مجلس درباره افزایش حقوق ها به کجا می رسد؟