مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 تیر 1398 ساعت 11:382019-07-03اجتماعي

نهیب گاو خونی به ایران


در حالی که مدیران اصفهان قول داده بودند که زاینده رود در تابستان هم جاری بماند، اما تنها دو روز از قول آنها نگذشت که زنده رود به گل نشست و خشک شد و امروز تنها بوی لجن از آن به مشام می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، گاوخونی حالا پس از خشکسالی های مداوم تاثیرات ناگوارش را بیش از پیش نمایش می دهد، گرد و خاک های گاه و بی گاهی که شهر اصفهان و شهرهای اطراف را در بر می گیرد نمونه بارز این موضوع است، نگرانی از خشکسالی زاینده رود و تالاب به حدی است که عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست در خوزستان نه گاوخونی را فراموش می کند نه زاینده رود را و در مورد آنها این گونه می گوید امسال در کوهرنگ 200 میلی متر بارندگی داشتیم.

در حوضه زاینده رود سد لبریز بود اما به جای 175 میلیون مترمکعب آب برای گاوخونی، تاکنون بیشتر از 5 میلیون مترمکعب آب به این تالاب نرسیده است.

این وضعیت به معنی این است که مسئول سازمان حفاظت محیط زیست با نزدیک ترین دوست خود در دولت باید برای گرفتن 175 میلیون مترمکعب آب گاوخونی بجنگند.

حساسیت آب برای گاوخونی به مراتب بیشتر از آب برای کشاورزی است .

حرف های بالاترین مقام زیست محیطی کشور در خصوص گاوخونی همین جا به پایان نمی رسد و در جای دیگری می گوید باید به درک مشترکی در حاکمیت برسیم که اگر گاوخونی حفظ نشود، بُعد معکوسی رخ می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهیب گاو خونی به ایران

نهیب گاو خونی به ایران