مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 تیر 1398 ساعت 14:382019-06-27اقتصادي

گام آخر عضویت ایران در پیمان اوراسیا


برنامه ریزی برای افزایش حضور ایران در بازارهای منطقه ای در ماه های گذشته به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های پیش رو در ایام تحریم در دستور کار قرار گرفته و در این مسیر پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا می تواند گامی مهم در رسیدن به این هدف تلقی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود آنکه ایران 15 همسایه زمینی و دریایی و بخش قابل توجهی از این کشورها همچنان برای رسیدن به بسیاری از نیازهای اقتصادی خود، نیازمند واردات هستند، اما آمار عملکرد صادراتی کشور نشان می دهد که ایران توانسته فقط دو درصد از نیاز این کشورها را تأمین کند.

هرچند دست به گریبان بودن با تحریم ها از یک سو و تکمیل نشدن زیرساخت های موردنیاز برای افزایش تولید صادرات محور از سوی دیگر، توان ایران را برای بالا بردن صادرات غیر نفتی اش محدود کرده اما موضوعی که بیشترین اهمیت را دارد استفاده حداکثری از ظرفیت های فعلی است.

محمدرضا مودودی - سرپرست سازمان توسعه تجارت - در گفت وگو با ایسنا، از اهمیت پیوستن به اتحادیه های منطقه ای سخن گفت و اظهار کرد: جدیدترین آمارها از تجارت جهانی نشان می دهد که حدود 70 درصد از کل این تجارت مربوط به تبادلات منطقه ای و کشورهای همسایه است.

اگر این آمار را به سهم دو درصدی ایران از واردات کشورهای همسایه مقایسه کنیم، مشخص می شود که برای بهبود جایگاه صادرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام آخر عضویت ایران در پیمان اوراسیا

گام آخر عضویت ایران در پیمان اوراسیا