مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 تیر 1398 ساعت 01:582019-06-26بين الملل

هفتمین نشست؛ ادعا، همراهی، تکذیب


هفتمین نشست شورای امنیت درباره اجرای برجام در حالی برگزار شد که اعضای این شورا به جای فشار بر آمریکا و دیگر اعضای این توافق برای اجرای تعهداتشان، - از ایران خواستند تا یک طرفه به اجرای تعهداتش پایبند بماند.

این درخواست غیرمنطقی اعضا با مخالفت شدید نماینده کشورمان در سازمان ملل مواجه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل در این نشست قاطعانه اعلام کرد که ایران نمی تواند، نباید و نمی خواهد به تنهایی تمام بار حفظ برجام را به دوش بکشد.

مقامات کشورمان در یک ماه و نیم گذشته که از آغاز گام اول کاهش تعهدات می گذرد همواره تاکید کرده اند، در تصمیم خود برای عبور از محدودیت های تعیین شده در برجام در واکنش به خروج آمریکا از این توافق و تعلل کشورهای اروپایی برای جبران کارشکنی های آمریکا قاطع هستند و این تصمیم ملی در صورتی که اقدام متقابل مقتضی انجام نگیرد، قابل بازگشت نیست.

نشست شورای امنیت یک روز قبل از آن برگزار شد که بنا بر اعلام مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران، قرار است امروز پنجشنبه، ششم تیرماه ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از مرز 300 کیلوگرم عبور کند.

ایران تصمیم خود برای کاهش تعهدات برجامی اش در اردیبهشت سال جاری را بعد از یک سال صبر استراتژیک و در حالی که کم سابقه ترین تهدیدات و تحریم ها از سوی آمر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتمین نشست؛ ادعا، همراهی، تکذیب

هفتمین نشست؛ ادعا، همراهی، تکذیب