مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 13:282019-06-26اقتصادي

توضیحات وزیر اقتصاد درباره جزییات فعالیت صندوق حمایت از مستاجران


وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: پیش بینی کرده ایم که صندوق حمایت از مستأجران تا 70 درصد رقم رهن خانه های مسکونی را شامل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد پیش از ظهر امروز (چهارشنبه)در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت صندوق حمایت از مستأجران پرداخت و گفت: با توجه به این که در فصل جابجایی مستأجران قرار داریم و این اقشار در این ایام فشار مضاعفی را تحمل می کنند، به دنبال تعیین رابطه ای میان رهن و اجاره هستیم و در این زمینه هدفمان نوعی طرفداری از مستأجران است در این راستا صندوقی را طراحی و به رییس جمهوری پیشنهاد دادیم که در آن با سپرده گذرای و تأمین منابع از روش های پیشنهادی، وجهی قرار بگیرد تا وام های به مستأجران اعطا شود.

وی با بیان این که وجهه این وام ها به موجران پرداخت خواهد شد خاطر نشان کرد: در حال طراحی شرایطی هستیم تا براساس آن وام های صندوق حمایت از مستأجران با نرخی تسویه حساب شود تا این اقشار متحمل فشار زیادتری نشوند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر این که پرداخت این تسهیلات به دلیل تأمین منابع از درون اقتصاد موجب ایجاد تورم نمی شود گفت: پیش بینی ما این است که تا 70 درصد از مبلغ رهن خانه از محل اعتبارات این صندوق پرداخت شود با این حال این رقم هنوز قطعی و تصویب نشده و در دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات وزیر اقتصاد درباره جزییات فعالیت صندوق حمایت از مستاجران

توضیحات وزیر اقتصاد درباره جزییات فعالیت صندوق حمایت از مستاجران