مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 00:382019-06-25اقتصادي

به جای واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی ها ساختار آن اصلاح شود


یک کارشناس بازار کار با تاکید بر ضرورت بازنگری جدی در ساختار بیمه بیکاری گفت: معاونت روابط کار وزارت کار به جای واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی ها، - مقدمات اصلاح ساختار بیمه بیکاری در کشور را فراهم کند.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، درباره واگذاری موضوع بیمه بیکاری به کاریابی ها ابراز عقیده کرد و گفت: در سال های گذشته به لحاظ کمی و کیفی تغییر خاصی در بیمه بیکاری انجام نشده و سازمان تأمین اجتماعی و دولت برای توسعه بیمه بیکاری و ارتقای سطح آن در حوزه کارجویان و بیکاران اقدام خاصی صورت نداده اند.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که طی یک دهه گذشته تعداد کسانی که بیمه بیکاری می گرفتند حدود 200 هزار نفری است که همواره اعلام می شود و یعنی اینکه دولت و سازمان تأمین اجتماعی برنامه ای برای تغییرات جدی در بحث کمیت و کیفیت بیمه بیکاری ندارند.

نیازمند اصلاح ساختار بیمه بیکاری هستیم این کارشناس بازار کار با تاکید بر اصلاح ساختار بیمه بیکاری، گفت: معتقدم اول باید ساختار بیمه بیکاری مبتنی بر شرایط بازار و جمعیت فعال کشور مبتنی بر میزان اشتغال و بیکاری مورد بازنگری جدی قرار گیرد و این کار وظیفه معاونت روابط کار وزارت کار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به جای واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی ها ساختار آن اصلاح شود

به جای واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی ها ساختار آن اصلاح شود