مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 تیر 1398 ساعت 14:432019-06-25پزشكي

طرح WHO برای مقابله با یک همه گیری نامحسوس جهانی


سازمان جهانی بهداشت (WHO) از راه اندازی کمپینی بین المللی به منظور کنترل شیوع میکروب های مقاوم به آنتی بیوتیک ها از طریق مصرف داروهای ایمن و موثرتر خبر داد.

- سازمان جهانی بهداشت (WHO) از راه اندازی کمپینی بین المللی به منظور کنترل شیوع میکروب های مقاوم به آنتی بیوتیک ها از طریق مصرف داروهای ایمن و موثرتر خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت سیستمی طراحی شده که در آن داروهای آنتی بیوتیک مورد استفاده برای درمان شایع ترین عفونت ها، داروهایی که وجود همیشگی آن ها ضروری است و داروهایی که می توان از آن ها تنها به عنوان آخرین گزینه نام برد، طبقه بندی شده اند.

هدف از این طرح پیشگیری از مقاومت آنتی بیوتیکی است که بر اثر آن، میکروب ها در برابر داروهای موجود مصون شده و موجب می شود عفونت ها و آسیب های جزیی حتی کشنده و مرگبار شوند.

به گفته کارشناسان این گونه از مقاومت های آنتی بیوتیکی به شکل طبیعی اتفاق می افتند اما استفاده نادرست از دارو می تواند این فرآیند را تسریع کند.

داروهای آنتی بیوتیک از دهه 1920 کشف شدند و تاکنون جان ده ها میلیون انسان را در برابر بیماری هایی از قبیل ذات الریه، سل و مننژیت نجات داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح WHO برای مقابله با یک همه گیری نامحسوس جهانی

طرح WHO برای مقابله با یک همه گیری نامحسوس جهانی